Sunday, November 9, 2008

Masyarakat Melayu Seremban – Sertailah PKR atau PAS Demi Untuk Survival Agama Dan Bangsa

UMNO adalah ibarat barah dan pengekalan UMNO akan memudaratkan bangsa Melayu

Melihat perilaku kepimpinan UMNO Bahagian Seremban didalam mesyuarat tertinggi mereka pada 9 November 2008 di Kelab Golf Tuanku Jaafar, maka sewajarnya masyarakat Melayu di Seremban untuk meninggalkan parti tersebut.

Didalam mesyuarat tersebut telah berlaku pergaduhan dengan kerusi berterbangan dan juga telah mengakibatkan kecederaan kepada sebahagian mereka yang menghadirinya.

SEBAHAGIAN daripada anggota perwakilan cuba meleraikan pergaduhan yang tercetus pada Mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Seremban di dewan Kelab Golf Tuanku Ja'afar.

Adakah begini perilaku pemimpin-pemimpin yang ingin membela bangsa Melayu dan agama Islam? Adakah pergaduhan mereka berpunca didalam usaha untuk menyatukan bangsa Melayu dan memartabatkan Islam dinegara ini atau berpunca dari kepentingan peribadi mereka untuk merebut jawatan didalam parti?

Lebih malang lagi, UMNO Bahagian Seremban berada didalam tahap yang paling membimbangkan kerana mereka tewas dua dari tiga kerusi DUN yang mereka tandingi didalam PRU 12 yang diadakan pada bulan March 2008 baru-baru ini. Mereka hanya memenangi kerusi DUN Lenggeng tetapi mereka tewas untuk kerusi DUN Sikamat dan DUN Ampangan. Sewajarnya mereka lebih berhemah dan melihat kekalahan tersebut untuk membuat muhasabah dan memperbaiki diri mereka. Malangnya, mereka tidak pernah sedar dan masih leka dengan dunia untuk merebut kuasa dan dengan kuasa mereka berpendapat harta boleh diperolehi.

Setiap ahli UMNO dan masyarakat Melayu di Seremban perlu menilai samada kepimpinan seperti ini layak untuk memimpin kita. Sudah sampai masanya untuk kita membuat penilaian untuk memastikan nilai Melayu dan Islam dipertahankan oleh pemimpin-pemimpin yang bertanggungjawab dan berwibawa. Nilai-nilai kepimpinan berperibadi mulia ada pada pemimpin-pemimpin PKR dan PAS di bahagian Seremban. Sokongan penuh masyarakat terhadap kepimpinan PKR dan PAS akan menyemarakkan lagi usaha dan komitmen mereka untuk kepentingan agama, bangsa dan negara.

Perjuangan PKR dan PAS bahagian Seremban tidak dicemari dengan kegelojohan untuk mengaut kuasa atau harta kekayaan. Justeru, tiada perebutan kuasa atau kerusi yang berterbangan kerana mereka melihat kepimpinan adalah amanah yang amat berat. Malahan, pemimpin-pemimpin yang dilantik kerapkali terpaksa mengorbankan pendapatan mereka yang tidak seberapa demi perjuangan suci ini. Untuk sekian lama, mereka telah menggunakan harta benda yang mereka ada untuk meneruskan perjuangan dan mereka yakin untuk berbuat demikian kerana Allah yang Maha Kuasa akan menggantikan dengan yang lebih baik di alam yang kekal nanti.

UMNO adalah ibarat telah terkena barah yang parah. Untuk mengubati UMNO adalah sesuatu perkara yang hampir mustahil untuk berlaku. Kaedah perubatan memerlukan barah dibuang walaupun ianya sesuatu yang sukar dilakukan. Seseorang yang terkena barah dikaki terpaksa akur untuk membenarkan doktor untuk memotong kakinya untuk menyelamatkan nyawa. Bangsa Melayu juga perlu akur untuk menolak UMNO kerana mengekalkan UMNO bererti kita akan membunuh bangsa Melayu.

Untuk meneruskan perjuangan Melayu dan Islam, umat Melayu perlu beralih kepada PKR atau PAS. Keseluruhan rakyat biasa dan malahan keseluruhan kepimpinan UMNO Bahagian Seremban yang benar-benar ikhlas untuk memperjuangkan nasib bangsa dan agama juga perlu untuk memberi nafas baru kepada perjuangan bangsa dan agama dengan menyertai PKR atau PAS. UMNO sudah terlalu parah dengan barah dan tidak mungkin mampu untuk menunjangi perjuangan di era globalisasi yang penuh mencabar ketika ini.